вівторок, 28 червня 2016 р.

Конкурс "Ми - україночки"

Тема: «Ми – україночки»

Форма заходу  -  конкурс
Мета: розвивати й зміцнювати в учнів почуття прекрасного в побуті, працьовитість, повагу до звичаїв і традицій рідного народу, любов до Матері та всіх жінок людства. 
Очікувані результати:
-            формувати повагу до жінки, матері;
-            поглибити знання учнів про звичаї і традиції українського народу;
-            розвивати почуття прекрасного в побуті.

Методи та прийоми, які використовувались: вікторина, віночок творчості, інсценізація.
Обладнання: тематичні картинки, вислови про жінку, матір, питання для вікторини, електронна презентація, телевізор або комп’ютер.

Хід заходу
Ведучі (хлопчики).
1-ийхлопець: Дорогі друзі! Щиро вітаємо вас в цей погідний весняний день! Не один поет порівнював весну із жінкою, матір’ю. І сьогоднішнє свято ми присвячуємо нашим ненькам, найдорожчим, найніжнішим, найдобрішим у світі. 
2-ий хлопець:  Адже все, що є у нас доброго, мудрого благородного й гарного – від Мами, від її пісні колискової, від чарівної казки, від любові і ласки. 

1-ий хлопець: А для Матерів найбільше щастя – бачити в дітях своє продовження, здійснення своїх надій і сподівань. Коли діти засвоюють батьківську і материнську науку, зростають чемними, роботящими. 
2-ий хлопець: Сьогодні ми проводимо конкурс дівчат «Ми – україночки». Це не буде конкурс краси на звання «Міс року»… 
1-ий хлопець: Звісно, кожна з наших однокласниць по-своєму гарна, просто-таки чарівна – хоч усім присуджуй перші місця! А змагатимуться вони у вмінні, спритності, знанні народних звичаїв і традицій, етичних норм. 
2-ий хлопець: Адже кожна дівчина – майбутня господиня, і Мати, і трудівниця, і Берегиня. 
1-ий хлопець: Учасниками конкурсу будуть дві команди україночок – «Калина» і «Лілея». 
2-ий хлопець: А оцінюватиме конкурсантів найсправедливіше журі:

Привітаймо наше журі.                                                                                                             (Оплески)
1-ий хлопець: Почнемо наш конкурс традиційно: обидві команди мають відрекомендуватись і за українським звичаєм привітати членів журі. 
Слово – команді «Калина».
 (Виходять дівчатка.)
Наше ім’я – «Калина»,
Ненька в нас Україна.
Ми веселі та кмітливі,
Товариські та зичливі,
В дружбі – вірні і щирі,
Жити любимо у мирі.
Наші ніжнії руки
Знають всяку роботу,
До шкільної науки
Маєм хист і охоту.
А настане дозвілля –
Ми співаєм, танцюєм,
Звичай рідного краю
Любимо і шануєм.
Матерям на потіху
Учимося, зростаєм.
Святим хлібом і сіллю
Вас сердечно вітаєм! 
              (Низько вклоняються матерям і вручають хліб-сіль).


2-ий хлопець: Вітаємо «Калину!»          (Оплески). І запрошуємо команду «Лілея». 
(Дівчатка в білих блузочках і із штучною лілеєю в косах виходять, тримаючись за руки. Зробивши коло, співають веснянку.) 

Ой, вже весна красна,
Що ти нам принесла? /двічі
Ой, я вам принесла
Господарську красу /двічі
Господарська краса,
Як у літі роса /двічі
Сіяна, орана
Ще й заволочена, /двічі
Дощиком купана,
Сонечком сушена. /двічі
(Після закінчення розривають коло й шикуються в рядок).
Слова привітання:
Як лілеї – улюблені квіти
Богородиці Діви Марії,
Так і ми, України діти,
На щасливе майбутнє надії.
Ми зростаємо в батьківськім домі
У любові до рідного краю,
Нас виховують мама і тато
У пошані до свого звичаю.
Все ми прагнемо знати і вміти,
Тож із радістю ходим до школи,
Вчимось роду свого не зганьбити
На життєвому шляху ніколи.
Ми змагатись з «Калиною» раді,
До усяких завдань ми готові.
А матусям –
 вклоняємось низько,
В знак глибокої шани й любові. 



Ведучі
1-ий хлопець: Шановні глядачі, уболівальники, привітаємо команду «Лілея»!
Просимо журі оцінити привітання команд, а ми оголошуємо конкурс, який називається
«Коса – дівоча краса». 
2-ий хлопець: З давніх-давен матері-українки змалечку плекали коси своїх дочок: мили в запашних цілющих травах, старанно розчісували й заплітали, щоб голівонька була, як квіточка. А коли дівчина підростала, мати чи бабуся навчала її саму доглядати свою красу. 
1-ий хлопець: Як уміють це робити наші дівчатка, оцініть шановне журі, оглянувши зачіски наших красунь. Але це ще не все… 
2-ий хлопець: Просимо виділити з команди порівну дівчаток, у яких довгі коси. Хто з них швидше й краще розчеше й заплете свою косу? 
(Учасниці, взявши гребінці й дзеркальця, змагаються у мистецтві заплітання коси).

1-ий хлопець: А решта учасників команд (за бажанням – і вболівальники) продовжують змагатися. Хто зуміє згадати й проспівати більше куплетів із пісень, у яких згадується дівоча коса? За кожен куплет – один бал вашій команді. 

Зразки українських пісень
1. Вона ростом невеличка,
Ще й літами молода,
Руса коса до пояса,
В косі стрічка голуба. 
2. Ой, чиє то жито,
Чиї то покоси?
Чия то дівчина
Розпустила коси? 
3. Тихо-тихо Дунай воду несе,
А тихше дівка косу чеше. 
4. Коса моя розплетена,
Її подружка розплела,
А на очах бринить сльоза,
Бо полюбила хлопця я. 
5. Ой чия то хата
Не заметеная?
Ой чия то дівчина
Не заплетеная? 
6. Сподобали Галю,
Забрали з собою,
Прив’язали Галю
До дуба косою. 
7. Ой коси, коси ви мої,
Довго служили ви мені. 
8. Ой не ріж косу,
Бо хорошая,
Не погань красу –
Дуже прошу я. 
(Член журі оголошує суму балів за 2 конкурси).

Ведучі
1-ий хлопець: Мабуть, не було колись на Україні дівчини, яка б не вміла вишивати. Змалечку навчалась вона цього мистецтва, переймаючи в матері та бабусі і узори, і техніку вишивання…
 2-ий хлопець: Ще б пак! Адже кожна дівчина до свого весілля мала наткати й навишивати рушників, вишити сорочку собі і, звичайно, своєму нареченому. 
1-ий хлопець: Сучасні дівчата уже не дбають про скриню з рушниками, але мистецтво вишивання живе в народі. А рушник вишиваний – це наш національний оберіг, і символ гостинності, і окраса. 
2-ий хлопець: Як ви вже здогадалися, наступний конкурс – вишивання. Запрошуємо майстринь з обох команд. Ось вам шматки чистого полотна, ось нитки й голки. Що і як вишивати – ваша фантазія. Закінчивши роботу, ви маєте розказати журі, якою технікою вишивання ви користувалися. 
(Дівчата беруться за роботу, на яку їм відводиться 10 хвилин). 

1-ий хлопець: А ми тим часом підтримаємо конкурсанток піснями. 
Виконується пісні про вишиванки.
1. З вечора тривожного аж до ранку
Вишивала дівчина вишиванку,
Вишивала дівчина вишивала,
Чорні і червонії ниточки клала.
Що червона ниточка – то кохання,
А та чорна ниточка – розставання.
Що та чорна ниточка густо клалась,
А червона ниточка часто рвалась.
Я піду в неділеньку на гулянку,
Подарую милому вишиванку.
Сердься, мій соколику, чи не сердься –
Будеш ти носить її коло серця. 
2. «Два кольори» на слова Д. Павличка.
Ведучі
1-и йхлопець: Продовжуємо змагання. Як відомо, українські господині споконвіку славляться охайністю, чепурністю, винахідливістю, умінням прикрасити свою світлицю. У гарної господині, кажуть, «у хаті, як у віночку». 
2-ий хлопець: А дівчата ще й розмальовували піч квітами, півниками, голубами. Ось вам, дівчатка, два аркуші, на яких наведено контури печі. Ваше завдання – розмалювати піч. А поки наші художниці працюватимуть – оголошуємо вікторину. 
1-ий хлопець: Увага! Кожна правильна відповідь додасть бал вашій команді. Відповідатиме та команда, котра швидше підніме руку.                    (Вікторина)

Питання вікторини: 
1. Назвіть дерево, що є одним із символів України і має лікувальні властивості? 
(Верба)
2. Як називається сніп, який ставлять під образами на Святий вечір? (Дід, Дідух)
3. Як називається хліб, випечений і оздоблений на весілля? (Коровай)
4. Яку прикрасу не має права одягати заміжня жінка, а тільки дівчина? (Вінок)
5. Вітаючись, знімати шапку – це звичай чи традиція? (Звичай).
6. Яка книга починається словами «Реве та стогне Дніпр широкий»?(«Кобзар» Т. Шевченко)7. Хто автор музики до пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»? (Данило Крижанівський)
8. Як називали українського воїна у XVII – XVIII століттях? (Козак)
9. Яка головна страва на Святий вечір? (Кутя)
10. Швидкий гуцульський танець і назва міста – однокореневі слова. (Коломия, коломийка)11. Рослина, з якої плетуть вінки на весілля? (Барвінок)
12. Назва жанру пісні – синонім до слова «гаївка» (Веснянка)
13. Рослина, яка в українському фольклорі є символом дівочої вроди, вірності й ніжності. (Калина)
14. Доведіть, що слово «писанка» – і власна і загальна назва. (Великодня писанка, Руслана Писанка, фольклорний ансамбль «Писанка»)15. Скажіть другу половину прислів’я: «де сім господинь,…(…там хата не заметена»)
16. В яке із зимових свят дівчата займаються ворожінням? (На Андрія)

1-ий хлопець: У наступному конкурсі братимуть участь усі учасники команд. Адже кожній із дівчат прийдеться стати колись господинею. 
2-ий хлопець: А найперший обов’язок господині, звичайно ж, – нагодувати всю сім’ю. Українки – неперевершені в приготуванні національних страв, серед яких першість займають… 
Усі: Вареники! 
1-ий хлопець: Авжеж, вареники! А з чим бувають вареники? Перелічіть, будь ласка.
Дівчаткам ж нашим потрібно буде приготувати бутерброди. При оцінюванні буде враховуватися і якість роботи, й естетика. Отож, дівчатка, за роботу! 
2-ий хлопець: А співати тепер будуть хлопці-вболівальники. Кожна виконана пісня про вареники або пироги додасть балів команді за яку ви уболіваєте. 
(Хлопці виконують пісні.)
1. «Із сиром пироги».

2. «Ой мій милий чорнобривий вареників хоче». 


Ведучі.
1-ий хлопець: Просимо дівчат продемонструвати свої шедеври, а, шановне журі, назвати суму балів обох команд. (Оголошення). 

1-ий хлопець: І на закінчення – перевірка домашнього завдання. Командам було запропоновано 
підготувати подарунок-вітання для мам. 
2-ий хлопець: Отже, - ваш виступ
Голова журі оголошує результати змагання. 
1-ий хлопець: Наша конкурсна програма вичерпана. Дівчатка, ви були чарівними у всіх видах змагання. Дякуємо всім учасникам конкурсу. 
2-ий хлопець: Дякуємо Вам, шановні матері. Щастя Вам, радості, мирного неба, здоров’я і довголіття.




Немає коментарів:

Дописати коментар